tisdag 24 november 2015

Recension / Review ~ & Other Stories Plush Multi Balm

& Other Stories Plush Multi Balm tillhör Cotton Care serien och är ett multi-balm som kan användas till läppar, torra partier eller hud i behov av extra näring. Innehåller bland annat Bomullsfröolja, Shea smör och Mandelolja som tillsammans ska ge näring. Som jag kan utläsa ingredienslistan så är produkten så gott som helt naturlig. Tillverkad i Italien. Hållbarhet 12 månader efter öppnandet.

Min åsikt: Vem trodde att & Other Stories skulle ha egna naturliga produkter? Inte jag iallafall! Så jag blev glatt överraskad när min man kom hem med den här till mig. :-)

Plush Multi Balm är en doftfri genomskinlig kräm som kommer i en liten plastburk med skruvlock. Den påminner endel om Försvarets Hudsalva, men krämigare i konsistensen. På läpparna känns den som en skyddande hinna, vilket är välkommet vintertid. Läpparna känns mjuka och lugnande och effekten håller i sig en tag. Jag har även testat att använda balmen på mina torra armbågar och resultatet har blivit mjukare och något mer återfuktad hud. Överlag tycker jag detta är en himla trevlig balm som jag använder på läpparna efter tandborstning. Mitt enda minus är att den hade gärna fått ha en ännu mer återfuktande effekt på djupet då jag inte riktigt tycker att den räcker hela vägen.

Plus
- Doftfri
- Lagom krämig och lättapplicerad
- Lugnande och återfuktande

Minus
- Hade gärna fått ha bättre effekt med återfuktning på djupet

90kr för 30 ml och finns att köpa på & Other Stories butiker och hemsida. INCI längst ner i inlägget.

***

English: & Other Stories Plush Multi Balm belongs to the Cotton Care series and is a multi-balm that can be used on dry lips, patches or skin in need of extra moisture. Includes Cottonseed oil, shea butter and almond oil that together provide nourishment. The ingredient list is the product is almost completely natural. Made in Italy. Shelf life 12 months after opening.

My opinion: Who thought & Other Stories would have their own natural products? Not me anyway! So I was pleasantly surprised when my husband came home with this one to me. :-)  

Plush Multi Balm is an odorless transparent cream that comes in a small plastic container with a screw cap. On the lips, it feels like a protective layer, which is welcome during winter. Lips feel soft and soothing, and the effect lasts a while. I have also tried to use the balm on my dry elbows and the result is softer and slightly more moisturized skin. Overall I think this is an really nice balm that I use on the lips after brushing my teeth. My only negative point is that it had been nice to have an even greater hydrating effect on the depth.


INCI: Butyrospermum Parkii (Shea) Butter, Theobroma Cacao (Cocoa) Seed Butter, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Cera Alba (Beeswax), Gossypium Herbaceum (Cotton) Seed Oil, Lecithin, Tocopherol, Ascorbyl Palmitate, Citric Acid.


2 kommentarer:

  1. Test (som du kan ta bort ;) )
    Det enda alternativet som jag kan kommentera med är att välja:
    Namn/webbadress.

    SvaraRadera
    Svar
    1. TAck för att du tog dig tid att hjälpa mig att testa Jeanette! :D <3

      Radera