fredag 28 oktober 2016

Recension / Review ~ UneCare of Sweden Rosely Deodorant


UneCare of Sweden Rosely Deodorant är en ekologisk gele-deodorant som istället för att dölja svettlukten med en parfym, jobbar med att eliminera bakterierna som orsakar lukten. Beskrivs som väldigt effektiv mot svettlukt och minskar även mängden svett på ett naturligt sätt. Tillverkad i Sverige på västkusten och hållbarhet står daterat på flaskan.

Mitt utlåtande: Deon kommer i glasflaska med roll-on kula, färgen är ljust gul och har en fantastisk doft av ros (och jag känner även lite honung, kanske honungsros?). Jag fick med den här i en goodiebag på Acadermia mässan förra året och hade då aldrig hört talas om märket. Den är lätt att applicera och kladdar litegrann i några minuter tills den torkat in.

Jag hade inga speciella förväntningar på den här men det har visat sig att den verkligen fungerade på mig! Den håller mig doftfri största delen av dagen, ger inga missfärgningar på kläderna, jag har inte reagerat på den på något sätt och mina armhålor känns mjuka och omhändertagna. Även möjligt att svettmängden har minskat lite men svårt att avgöra. Jag har nu nästan använt upp hela och är bra sugen på en ny. Vad ska jag säga? Jättebra deo! :) Dessutom bra pris, naturlig och svensktillverkad.

Plus
- Fungerar!
- Doftar gott
- Missfärgar inte kläderna
- Mjuka armhålor
- Budget-vänlig

Minus
- Inget!

Pris 100kr för 50 ml via UneCare's hemsida. Säljs även via utvalda salonger.

***

English: UneCare of Sweden Rosely Deodorant is an organic gel deodorant that instead of hiding the sweat smell with perfume, it works to eliminate the bacteria that cause the smell. Described as very efficient against perspiration odor and also reduce the amount of sweat in a natural way. Made in Sweden and best-before is dated on the bottle.

My opinion: The deo comes in a glass bottle with roll-on ball, the color is light yellow and has a fantastic scent of roses (and I smell a little honey, maybe honeyrose?). I got mine in a goodie bag on the Acadermia fair last year and had never heard of the brand. It is easy to apply and smears just for a couple of minutes until it dries up.I had no special expectations for this deo but it really worked for me! It keeps me odorfree most of the day, leaves no stains on the clothes, I have not responded to it in any way, and my armpits feels soft and cared for. I have almost used mine up, and wants a new one. What should I say? Great Deo! :) Good price, natural and made in Sweden.



INCI: Rosa Damascena Water (ECO Rosenvatten), Aqua, Potassium Alum (Naturlig kalium-alun), Cocos Nucifera Oil (ECO Kokos), Glycerin, Cyamopsis Tetragonolobus (EKO Guarböna), Vanill Planifolia Extract (ECO Vanilj), Dehydroaetic Acid

2 kommentarer:

  1. Jag gillade också den här deon från UneCare =)
    kram, Jeanette

    SvaraRadera
  2. Vad roligt Jeanette! :) Ja, jag blev positivt överraskad!

    SvaraRadera